måndag 5 december 2011

Ikväll funderar jag på att ta en tripp till Nässjö, Bankeryd och Taberg.

Om jag hade haft ett busskort och råkade tappa det, så skulle jag verkligen uppskattat om personen som hittade busskortet, lämnade in det, där man ska lämna in det, så att jag skulle kunna hämta upp det där sen.

Det hade jag. Verkligen. Uppskattat.

Fast jag hade haft full förståelse för om man inte gjorde det utan istället helt sonika plockade upp kortet, speciellt om det var ett sånt där svindyrt kort som man kan åka hur mycket som helst på en hel månad i typ hela småland, behöll det och sedan åkte hej vilt på det. Jag hade inte dömt den personen och tyckt att hon var en dålig människa på något vis. Inte alls. Tvärtom hade jag fortfarande tyckt att hon var fantastisk, klok och snygg med hög moral.

Folk får faktiskt hålla reda på sina saker och är man så slarvig får man skylla sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar