måndag 12 december 2011

Att göra armhävningar och hoppa grodhopp en hel dag tar på krafterna.

Den här måndagen hade jag bestämt mig för att ta itu med en en uppgift som var en stor utmaning för mig och jag blev kallsvettig bara jag tänkte på det.

Så i helgen pratade jag med en vän om hur jag kände och han rådde mig till att peppa mig själv genom att göra armhävningar, hoppa grodhopp, klappa och skrika, gärna nått i stil med. Ja ja ja, nu jävlar gör jag det här, go, go,go.. yyyeeeaa. Slå näven i handflatan, skaka på axlarna, frusta och sedan ta itu med uppgiften.

Det var bara det att jag hela tiden kom på andra saker som kändes otroligt viktiga att göra. Det var jag tungen att fixa först. Så tog jag itu med det och när det var klart börjar jag peppa mig själv, och så kom jag på nya saker, pepping igen, nya saker, pepping...

Och så hittade jag olika undanflykter, jag var väldigt kreativ på den punkten. På morgonen passar det inte, speciellt inte på måndagmorgon och absolut inte innan lunch, det fattar väl vem som helst. Och efter lunch. Kommer inte på tal. Sen måste jag förbereda mig lite till. Så gick måndagen.

Men imorgon ska jag ta itu med den där uppgiften.

Ska bara ta en sväng till apoteket och köpa Voltaren så jag blir av med den här förbaskade träningsvärken.

Och sedan göra några armhävningar...go, go, go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar