torsdag 29 december 2011

Man är inte äldre än man gör sig.

Hoppade glatt ur sängen idag. Idag är min födelsedag. Hurra hurra hurra. Hela dagen kommer att innebära glitterkonfetti.
....

Så slog det mig att jag faktiskt fyller 44 år. Herregud. 44 ÅR! (Det var här som jag ramlade tillbaka i sängen, drog täcket över huvudet och tyckte att jag var apgammal. Jag kunde lika bra skaffa gåstavar, ha håret i knut och promenera i fotvänliga skor raka vägen till hemmet och checka in direkt)

Egentligen borde jag vara väl förberedd. När man fyller så sent på året blir det att man de senaste 11 månaderna har gått och sagt, jag blir 44 år i år.

...

Fast det är ren och skär lögn, när jag tänker efter har jag oftast svarat. Jag blir 37 i år eller 34 eller 39 det har berott lite på vem som frågar och vilken dagsform jag har haft. Så därför är jag inte alls förberedd på det här. Faktum är att det kom som en chock för mig.

Så för att inte förstöra den här dagen och låta den vara så där glittrig och underbar så kör vi vidare på förnekelsens linje. Ok?

Ok!

Grattis till mig. Idag fyller jag 29. Opa opa!


Bild snodd från google

1 kommentar:

  1. Men så konstigt! Är det redan 29 du fyller? Det känns som att vi fortfarande är 20 ju. Usch så fort tiden går! Kramar till dig!

    SvaraRadera