måndag 5 mars 2012

Känns skönt att jag för en gång skull kunde säga ifrån och sätta ner foten.

I fredags ringde moppekillen och sa att NU var minsann moppen klar. Det var bara att hämta den. Underbart! Glad i hågen begav jag mig dit.

Nu startade den i och för sig inte när jag skulle köra hem men det fixade han snabbt med att byta en säkring. Ja och sen hade han skickat med mig fel lås så jag fick ta mig tillbaka och be om att få mitt lås eller eventuellt nyckeln till det där andra låset. Jag fick mitt gamla lås.

Summan av kalaset blev 2009:- Men eftersom det hade tagit så lång tid och varit så struligt tyckte jag att det var rimligt att jag fick lite rabattt. Och det fick jag.

Jag behövde endast betala 2000:-

7 kommentarer:

  1. ...och på det stället lär aldrig mopeden hamna igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är där igen... Never ending story. En säkring som smäller konstant. Tydligen har dom kopplat ihop något fel. Ja vad säger man. Jösses!

      Radera
    2. "den är där igen..." WHAT??? Hur liten by bor du i egentligen? Det måste ju finnas något alternativ? :-s

      Radera
  2. Men allvarligt? Du skulle ju kunna reklamera hela kalaset ju?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske skulle dra det ett steg längre och kräva skadestånd? ;)

      Radera
  3. Ojoj, vilken rabatt! Vad ska du göra med alla pengar du helt plötsligt fick tillbaka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Det är faktiskt lite förvirrande. Köpa mig nått fint kanske? :D

      Radera