torsdag 17 november 2011

Det är väl ändå att överdriva miljötänket.

Som den miljömedvetna kvinna jag är så är det helt självklart att jag sopsorterar. Det tycker jag är duktigt av mig, jag brukar klappa mig själv lite på axeln när jag går ifrån återvinningsstationen, där jag har lagt plast för sig, kläder för sig, skor för sig... okej ni vet.  Med studs i stegen går jag därifrån, helt nöjd med vilken fantastisk insats jag gör för miljön och vilken nobel person jag är.

När jag kom hem idag efter ett besök på återvinningssationen sa Simon -Du ska inte tro att du är så himla bra som lämnar så mycket till återvinningsstationen. Om du helt enkelt slutade shoppa så mycket kläder, skor och prylar så hade du inte haft så mycket att släpa dit och det hade varit betydligt mer miljövänligt!

Som om det skulle vara ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar