torsdag 10 november 2011

Då hade jag nog kännt mig lite dum.

Jag brukar inte hoppa på sånna där erbjudanden som tidningar har. OM erbjudandet inte är riktigt, suveränt. Som en tidning hade i våras. Köp två tidningar och få en fettmätare gratis (ord.pris flera hundralappar)

A! A! A! hur kan man motstå?

Så jag klickade glatt i. JA TACK, självklart vill jag ha en helt onödig fettläsare eftersom jag aldrig tittar mig i en enda spegel och kan omöjligt avgöra om jag är fet eller inte, samt två tidningar som jag egentligen inte är särskilt intresserad av. Skicka hela klabbet till mig. Why not, liksom

Efter nån vecka kom fettmätaren. Glad i hågen knappade jag in mina uppgifter.
Kön - Kvinna
Ålder - 43 år
Längd -161 cm
Vikt - 54 kg

.....

Ja, ja, ok 55 kg då, om det ska vara såå petigt.

Resultat - Överviktig och lider av dold fettma! Grattis

Sen kom tidningarna en efter en. Jag läste dem aldrig, bläddrade bara lite i någon då och då och tänkte varje gång att jag måste säga upp prenumerationen som tydligen också ingick i priset. Men det blev aldrig av. Jag skulle bara. Jag glömde. Ni vet.

Så för ungefär 500 kronor har jag nu en fettmätare som antingen inte stämmer, eller har en annan uppfattning än jag, om vad som är övervikt samt en glänsande tidningshög som jag så småningom kommer att bära ner till pappersåtervinningen. Oläst.

Men jag är väldigt nöjd ändå faktiskt, för tänk om det hade varit ett DÅLIGT erbjudande jag hoppat på.

Det vill man ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar