torsdag 15 september 2011

På jobbet uppfattas jag som intelligent, begåvad och kvicktänkt. Helt klart.

När jag kom till jobbet idag frågde jag en kollega hur barnen tyckte filmen var igår. (Hon hade varit på bio med sina ungar och sett Smurfarna kvällen innan). Hon gav mig en kort redogörelse över barnens upplevelse och berättade sedan att när hon kom hem på kvällen hade hon sett Black Swan.

Nina - Vad tyckte du om den då?
Kollega - Jo jag tyckte den var bra.
Nina -Åh jag tyckte den var fantastiskt bra. Jag gillade verkligen den. Simon och jag var och kollade på den tillsammans på bio och han tyckte också om den. Det är ju inte så himla lätt att hitta en film som passar oss båda så bra.

Kollega 2 (som tydligen inte har lyssnat på hela samtalet tittar skeptiskt på mig) -Vilken film pratar du om?
Nina -Black Swan
Kollega 2 (ser nu lite lättad ut) -Ahh ok
Nina (höjer på ögonenbrynen och ser lite undrande ut)
Kollega 2 -Jag trodde du pratade om Smurfarna.

Riktigt fånigt av honom, hur skulle jag kunna säga att Smurfarna var fantastiskt bra?!

Jag har faktiskt inte sett den.

Än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar