tisdag 20 september 2011

Bättre utsikt.


Så här ser det ut utanför mitt vardagsrumsfönster nu. Det beror på att taket på huset ska bytas och eftersom jag bor högst upp så är det utanför mitt fönster byggarbetarna mest håller till. De börjar kl 7.00 på morgonen och håller sedan på och hamrar och slamrar hela dagarna, även på helgerna. De har dessutom en maskin som hissar upp och ner grejer och varje gång det sker, vilket är nästan hela tiden, ringer en klocka som om de skulle varna för nästa världskrig.

Man kan ju lätt få för sig att detta oväsen skulle vara minst sagt irriterande. Men det finns en liten detalj som gör att jag tycker att det är väldigt trevligt.

(tid för eftertanke...)

Ett tiotal. Hunkiga. Muskulösa. Byggarbetare. Utanför mitt fönster.

Just det! Jag klagar INTE.

1 kommentar:

  1. Fan synd att det inte är sommar också så de kan få klä av sig lite o springa runt svettiga. ;)

    SvaraRadera