torsdag 29 september 2011

Det gäller att prioritera

Tre dagar i veckan går jag och tränar yoga och en dag i veckan dansar jag salsa. Nu har jag fått en inbjudan av en vännina att prova på att dansa flamenco. Det låter verkligen jätteskoj.Det skulle jag vilja göra.

Och sen skulle jag vilja dansa Sumba. Och gå en kvällskurs i oljemålning. Och keramik. Och spanska. Jag vill alltid ha ett välstädat hem, umgås jättemycket med mina barn, dricka vin med mina vänninor, baka cupcakes, gå och simma, designa och sy mina egna kläder, renovera gamla möbler, se alla nya intressanta filmer, läsa böcker, gå långa promenader i skogen, arbeta ideellt för rädda barnen, prata jättelänge i telefon med min mamma och syster och pappa.

Men jag kan ju inte hinna med allt. Jag måste lära mig att prioritera.

Jag får helt enkelt sluta jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar