torsdag 8 september 2011

Men hur svårt kan det va?

Att träna Ashtangayoga är fysiskt krävande och efter ett pass ska kroppen få en välförtjänt vila i ca 10 minuter. Man ska då ligga ner och tänka på absolut ingenting. Plättlätt.

OK.

Hmm ingenting, ingenting, ingen ting ting ingen ting. Äh, jag får ju bara upp färgen svart i mitt huvud. Fy vad tråkigt, svart är ju en sån deppig färg. Jag måste väl få välja vilken färg som helst. En gladare färg. Som rosa. Hmmm rooooosa som bubbelgum eller smultronglass eller varför inte blå? Blåååååå. Blå bli bra, sån där fin ljus blå, som havet, när det är varmt. Jag ligger på en vit sandstrand på någon tropisk ö, man hör lite reagge musik i bakgrunden. Nähmen, vilken snygg karl som kommer här då. Solbränd, vältränad och oj då hoppla, han har visst med sig vattenmelon till lilla mig... och en stor drink. En väääldigt stor drink, med frukt och paraply i...

Men för helvete!

Blåååå blååå, paraply... undrar om det regnar ute? Borde åka och handla. Det är ju helt tomt i kylen hemma. Vad behöver vi? Mjölk, smör, middag tills ikväll. Borde göra matlådor att ta med till jobbet. Måste börja ta itu med miljöarbetet på jobbet imorgon...

Men för helvete!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar