fredag 16 september 2011

Mat är överskattat när man kan köpa kläder och skor istället.

Varje månad när jag får lön förs det över 700:- automatisk till ett konto som jag kallar klädkonto. Tanken är att jag varje månad får spendera de pengarna på kläder och skor. Om jag mot all förmodan inte skulle shoppa upp pengarna en månad så blir det ju mer pengar till nästa månad. Nu har detta aldrig inträffat men det är det som är tanken, och det vet ju alla att det är tanken som räknas.

Så den här månaden startade jag som vanligt med 700:-

Än så länge har jag shoppat. 2 par stövlar, 2 långärmade tröjor, 1 polotröja, 3 stickade tjocka tröjor, 2 spetsprydda linnen, ett par svarta byxor, ett par jeans, 2 bh, 5 trosor, 1 par mjukisbyxor, 2 halsdukar, ett par leggings och ett vanligt linne. Eller om det var två? Vem orkar räkna?

Jag säger inte att det är så, men det känns som att jag kanske, möjligtvis, har övertrakasserat månadens klädkonto.

Eventuellt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar