tisdag 17 maj 2011

När även jag deltar i samtalen.

Okej. Okej! Jag överdrev kanske en liiten smula i gårdagens inlägg. Jag satt mest och filurade på vilken färg på bikini som är snyggast. Det är ju inte helt oväsentligt... Det är ju sommar snart. Äh, Nu släpper vi det.

Idag tänkte jag berätta om samtalsämnet på dagens fikarast. Mina kollegor brukar för det mesta prata om totalt ointressanta saker som sport eller bilar. Men idag kom faktiskt ett samtalsämne upp som även jag kunde delta i. Frågan var huruvida man sa kex eller kex, alltså kex med kå eller kex med tj. Det var 5 st som sa att det hette kex med kå och sen var det två rabiata jävlar som påstod att det heter kex med tj. Tjex! Men hallå, kom in i matchen. Man säger ju faktiskt inte tjyrka, eller jo... skit samma.

DET var ett intressant samtalsämne.

Kex eller tjex? Det är frågan

2 kommentarer: