tisdag 10 maj 2011

Jag jobbar på att säga NEJ

Om det är något som jag inte vill, orkar, har lust med eller vad fasiken som helst. 
Så är tanken att jag ska säga -NEJ, det vill jag inte!. Rakt ut sådär bara. Det får ju folk faktiskt ta!

Så idag när jag kom hem från jobbet så slängde min granne upp balkongdörren och hojtade. 
- Hej Nina. Du kommer väl på bostadsrättsmötet nästa vecka?
- Jadå, naturligtvis.
- Bra. Det kan ju vara bra för dig som är ny i huset... och du förresten vi skulle behöva en ny sekreterare, det hade väl varit nåt för dig?

Sekreterare? Fy fan va trist. Nej, jag vill inte vara någon töntig sekreterare. Verkligen inte!  Så därför svarade jag högt och tydligt:
- Jo men absolut! Det skulle vara skitskoj.

Damn it!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha...
    Ja, du har verkligen nåt att öva på... ;)

    SvaraRadera
  2. Men mamma då. NEJ var det ju. Inte JA.

    SvaraRadera