måndag 16 maj 2011

Dagens lunch

Idag visste jag vad det skulle pratas om på kontoret så fort det blev lunch. Sverige förlorade ju skitmycket mot Finland i någon tävling som tydligen är apviktig. Här skulle snackas hockey!

Vi är 3 tjejer och 5 killar som jobbar här på kontoret och nu är en av tjejerna på semester vilket gör att det alltså bara  är jag och 1 tjej kvar. (ja, det hade ni kanske kunnat räkna ut själva?) Hon tycker dessutom att det är ganska kul med hockey, fotboll och liknande larv. Jag vill verkligen inte prata illa om henne för om man bortser från den lilla sinnesrubbningen så är hon en riktigt trevlig tjej.

Men ni fattar ju själva vilken enormt tråkig lunch det skulle bli när alla sitter och analyserar gårdagens match. Mål hit, sekunder dit, Pekka Någontinglaijnen som var askalassuper grym/dålig whatever. Gäääsp!

Därför gick jag ut och käkade lunch själv idag. Där satt jag och analyserade aktiebörsen och löste några världsproblem. Var dessutom väldigt nära att klura ut botmedlet för aids.

Nu blev ni allt förvånade va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar