onsdag 4 april 2012

Varning för hunden.

Nicole reste till New York igår och jag har fått den stora äran att ta hand om hennes hund Bailey ett par dagar. Han kom till mig igårkväll och efter en lång, härlig kvällspromenad gick vi och la oss. Jag i min säng och han på fårfällen nedanför. Innan jag somnar hör jag hur han susar lugnt nedanför mig.

Klockan 03:12 vaknar jag av att han står med spetsade öron, stirrar mot ytterdörren och morrar dovt. Jag sätter mig upp i sängen. Lyssnar spännt. Jo, men visst är det konstiga ljud i trappuppgången.

Jag är ensam om att ha ingången högst upp, så ingen har vägarna förbi, bara sådär, allra minst kl tre på natten.

Vem kan det vara? En inbrottstjuv? Styckmördare? Jehovas Vittne?

I vanliga fall hade jag blivit fullständigt panikslagen och omedelbart börjat fundera på om jag kanske skulle hoppa från balkongen. Men inte inatt. Jag kände jag mig helt lugn.

Vem skulle våga komma in till mig när jag har en så duktig vakthund på besök?

BAILEY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar