söndag 15 april 2012

När det ena leder till det andra

Jag var på loppis igår. Jag älskar att gå på loppis. Det är som att gå på skattjakt. Man vet aldrig vilka fynd man kan göra. Den här gången hittade jag en liten söt lampa. Jag tänkte att den skulle få sin plats på mitt sängbord, men det visade sig att den inte riktigt passade där.

Eftersom jag inte hade mer tid igår lämnade jag den och tog itu med den idag istället. Jag ställde den i köksfönstret och där kom den verkligen till sin rätt. Det var bara det att den passade inte ihop med blomkrukorna jag hade i köket, så då fick jag byta ut krukorna mot de jag hade i sovrummet.

Men då passade inte kuddarna i sovrummet till krukorna. Så då fick jag byta kuddarna till de som jag hade i vardagsrummet. Men nu passade inte kuddarna i vardagsrummet till gardinerna...

Så om ni undrar varför jag hänger ut på tredje våningen och målar om balkongen, så är förklaringen helt enkelt den att färgen på balkongen matchade dåligt till den där lilla söta lampjäveln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar