måndag 23 april 2012

Edinburgh


Företaget jag arbetar på är noggranna med att vi ska vara kulturella när vi reser. Alltså började vi med att besöka närmsta pub och dricka Ale och whiskey.

Efter det gick vi vidare. Till nästa pub.

Tjejerna tjatade om att vi skulle gå på stan och titta på kläder, skor och sånt.
Snäll och omtänksam kollega som jag är så ställde jag upp och hängde med.

Vidare till ytterligare en pub.
Det gäller att vara effektiv om man ska hinna vara så kulturella som vi.

På kvällen bjöd företaget vi på restaurang. Här utbringar styrelseordförande en skål i champagne och håller ett litet hyllningstal till oss anställda om hur fantastiska vi är. Jag som är bra på att läsa mellan raderna förstod att han naturligtvis syftade främst på mig.


Det skålade alla för.
Nästa dag bestämde vi oss för att besöka Hogwarts
(Eller slottet som några mindre bildade kollegor kallade det)

 Jag letar febrilt efter perrong 9 3/4 på kartan men de andra envisades med att påstå att den inte finns. Phhft.

Afternoon tea på äkta Brittiskt vis.

Det där med att det är ok att kolla vad som finns under kilten är en myt.
Just saying.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar