måndag 6 februari 2012

En utmaning är ju ändå en utmaning.

För ett par dagar sedan på fikarasten tog jag upp ämnet armhävningar. Jag vet. Tydligen var jag sinnesförvirrad den dagen.

Men, men.

Jag tycker att jag är relativt vältränad men armhävningar klarar jag bara av typ tio stycken och det retar mig en aning. En av mina kollegor erbjöd mig då ett träningsschema och med hjälp av det skulle jag på 6 veckor klara av att göra 100 armhävningar på raken.

100!

Alltså. Ett hundra!

Hade det inte varit för att två andra kollegor utmanade mig hade jag nog ryckt på axlarna och sagt. Äh så viktigt är det inte. Men nu hör jag mig själv säga. Visst visst. Om 6 veckor kommer jag att göra 100 armhävningar.

Idag fick jag det där tortyr träningsschemat

Fortsättning följer...

Fan! Jag och min stora käft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar