torsdag 12 januari 2012

Vältränad.

På jobbet idag kom det upp en diskussion om BMI. För er som inte vet. Man räknar ut hur mycket fett man har på kroppen genom att ta längden gånger bredden upphöjt i två delat med skostorleken och hårfärgen genom åldern minus pi. Typ.

När vi räknade ut en kollegas BMI (som jag låter vara anonym, eftersom Jocke inte vill bli omnämd i min blogg och jag vill hålla mig väl med mina kollegor, kan bli så tråkig stämmning på jobbet annars) så reagerade han med. Nä, vafan det kan ju inte stämma. Skulle jag vara på gränsen till överviktig.

Han drog då slutsatsen att det måste beror på att han har så mycket muskler.

Som väger betydligt mer än fett.

Jag håller helt med honom och konstaterar att jag över jul och nyårshelgen lagt på mig 3 kilo muskler.

Bara genom att sitta still, äta och dricka vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar