måndag 9 januari 2012

Att inse sina begränsningar

Har suttit och tittat på en film som handlade om ett gäng tjejer som gick på internatflickskola i England och tränade simhopp. Jag blev verkligen inspirerad. Det ser så härligt ut. Med simhopp alltså. Engelsk internatskola kan nog vara helt ok men jag skulle inte använda mig av ordet härlig.

Plötsligt har jag bilden framför mig. Sommaren 2012. Solen skiner. Vattnet blänker. Luften är varm. Jag står högst upp i hopptornet. 10 meter upp. Väntar några sekunder. Lyfter blicken. Sträcker upp armarna. Står på tår längst ut på kanten. Tar ett djupt andetag... Hoppar och virvlar ner i en perfekt saltobaltotrippelzippelvolt.

När jag kommer upp står alla vid vattenbrynet och applåderar.

Funderade på om jag skulle åka till badhuset imorgon och träna lite på det där hoppet. Hur svårt kan det va?

Sen slår det mig helt brutalt att jag inte alls har förutsättningarna för att verkställa den där bilden.

Jag äger ingen baddräkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar