måndag 30 januari 2012

Pokerface

I helgen hängde jag med N och spelade poker med hans vänner. Jag har aldrig någonsin spelat poker.
Reglerna är inte särskilt svåra. Det svåra är det sociala spelet blev jag vänligt upplyst om.

Man kan väl säga att jag under kvällens gång läde mig en del.

  • Att utbrista små glädje ramsor som "tjihuu wawawaoo" och "yes yes yes" när korten läggs ut är inte särskilt pokeraktigt.
  • Inte heller att upprört hojta fraser som. "Vaaaad är det här för skitkortlek". "Mehh ååhh hur blandar du egentligen".
  • Att ställa sig upp och göra Shakira moves när man vinner anses larvigt. Tydligen.
  • Ingen vill hajfiva med dig. Inte en enda gång.
  • Att välta vinglaset över pokerbordet skapar en aning spänd stämning. Ytterligare Shakira moves lättar INTE upp.
Jag hade jättekul. Jag ser verkligen fram emot nästa gång det blir pokerkväll.

Vi får se när det blir.

Jag tror inte det var riktigt bestämt eftersom alla var så svävande när jag frågade.

Bild från google.

1 kommentar: