onsdag 10 augusti 2011

Det är viktigt att följa sina drömmar.

En vän till mig berättade att han drömmer om ta helikopterkörkort, köpa en helikopter och sedan resa jorden runt i den. En annan vän berättade att hon drömmer om att dra till USA och starta en ranch där.

Gör det då! sa jag.

Men då kom dom med en massa tramsiga ursäkter som att jobbet de har idag inte skulle finnas kvar. Huset, bilen och möblerna var de tvugna att sälja. Sen var det katten, hunden och barnen, vad skulle man göra med dem? Ytterligare svammel om att det kostade en massa pengar, var jättesvårt, jada, jada, jada.

Men herregud. Jag blir helt matt. Bara massa fåniga svepsjäl. Man lever bara en gång och då måste man LEVA. Släppa loss, ha roligt. Man kan väl inte låta en massa petitesser hindra en.

Förresten på tal drömmar. Jag skulle väldigt gärna vilja åka till Grekland på en yogaresa till hösten, i en vecka. Det skulle vara så roligt...

Fast jag vet inte riktigt...jag har kanske inte råd eller så får jag nog inte ledigt en hel vecka. Och sen vet jag inte hur vädret blir i Grekland i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar