onsdag 15 juni 2011

Och sen ska jag ha största kakbiten på fikarasterna!

Idag på jobbet kom frågan upp om man var storasyskon eller småsyskon. Det visade sig att jag var den enda som var storasyskon.  Alla andra var lillasystrar eller lillebrorsor.

Sen började alla att gadda ihop sig och menade på att det var sååå mycket jobbigare att vara småsyskon, för då fick man en massa stryk och tjuvnyp av de äldre syskonen. Bah, det var det dummaste jag har hört. Det är betydligt svårare att vara storasyster, det räckte ju med att lillsyrran pep lite så fick jag skäll.

Nej, jag ska nog ta och piska upp de där småglinen, en gång för alla, så de lär sig hålla käft och inte gnälla.

1 kommentar:

  1. Ha ha, stor i orden men liten på jorden ;-)
    Snällare storasyrra än dig kan man inte ha!!
    Kram från lillsyrran

    SvaraRadera